čtvrtek 6. dubna 2017

Rychlý perník

Musím se přiznat, že mé nejoblíbenější moučníky jsou ty, které vyžadují v podstatě jen tři kroky - nasyp, zamíchej, upeč. Jedním takovým je i rychlý perník, který navíc patří k oblíbeným moučníkům pánské části rodiny. Takže když měl v sobotu přijít na večeři syn, upekla jsem právě tenhle rychlý perník - věděla jsem, že mu udělám radost. A on si ho taky půlku odnesl domů.
Vyfocený je narychlo bez nějakého aranžování a zdobení - prostě tak, jak jak jsem ho nakrájela, když jsem si brala testovací porci k odpolední svačině.



Suroviny
300 g hladké mouky
120 g cukru krupice
1-2 lžíce medu
30 g rozpuštěného tuku (máslo, Hera)
2-3 lžíce kakaa
prášek do perníku
1/8 l mléka
cca 100 ml silné černé kávy (uvařené)
(toto množství je na plech cca 20 x 30 cm)

Do mísy prosijeme mouku, prášek a kakao. Trochu vychladlou kávu smícháme s medem arozpuštěným tukem a spolu s mlékem nalijeme do mísy. Všechny suroviny promícháme. Vzniklé těsto vylejeme na plech s vyšším okrajem vyložený pečícím papírem a pečeme na 180°až 200°C asi 30 až 40 min. (já čas moc nesleduju - řídím se "špejlovým testem").
Upečený perník prokrojíme a promažene pikatní marmeládou (u nás vede rybíz, případně maliny nebo višně).
Jako varinatu můžeme upečený perník polít citronovou nebo čokoládovou polevou (a případně ještě posypat kokosem), místo marmelády ho promazat máslovým krémem nebo do těsta přidat sekanou čokoládu, ořechy nebo sekané sušené ovoce, ale u nás se "přísahá" na základní verzi s marmeládou bez čehokoliv dalšího. Ani cukrem už nesypu.

Žádné komentáře:

Okomentovat