úterý 10. dubna 2018

Banánové muffiny s krémem

Další muffinový recept... Ale muffiny opravdu patří k tomu, co peču nejčastěji. Jejich příprava je hodně jednoduchá a rychlá, takže po nich dost často sáhnu ve chvíli, kdy nemám čas (nebo chuť) trávit v kuchyni moc času. Navíc se dají různě obměňovat a tak občas zkouším různé nové varianty (jako třeba dýňové nebo tvarohové). Tentokrát jsem sáhla po receptu, podle kterého jsem kdysi upekla své první muffiny a trochu ho upravila. A hotové muffiny jsem tentokrát doplnila krémem.



Suroviny
280 g hladké mouky
110 g cukru
1 lžíce prášku do pečiva
špetka soli
50 g čokolády
150 ml mléka
6 lžic slunečnicového oleje
2 vejce
2 banány
200 ml zakysané smetany (16% tuku) - na krém
80 g čokolády - na krém




Do mísy prosijeme mouku (já tentokrát míchala napůl špaldovou a normální) s práškem do pečiva, přidáme sůl, cukr a nasekanou čokoládu a promícháme. V druhé misce smícháme rozmixované (nebo vidličkou rozmačkané) banány, olej, mléko a vejce. Tekutou směs vlijeme do mísy se sypkou směsí a zlehka promícháme. Plníme do muffinových košíčků a pečeme asi 20 min. na 180°C.


Na krém si ve vodní lázni rozpustíme čokoládu (já použila směs hořké a mléčné). Do rozpuštěné čokolády (neměla by být úplně horká) po lžičkách zamícháme zakysanou smetanu. Krém necháme ztuhnout v lednici a pak jím zdobíme muffiny. První dávku jsem zdobila zdobičkou (ty jsou na fotkách), další den už jsem krém na muffiny dávala lžičkou a nakonec se mi tohohle, takové trochu rustikální, líbilo skoro víc. Škoda, že jsem nějaký taky nevyfotila.


Žádné komentáře:

Okomentovat