neděle 8. dubna 2018

Jaro...

... v mých vázách (a květníku).
Původně jsem se víkend na chalupě vyzbrojila foťákem a myslela jsem si, že vám v tomto článku ukážu, co už nám na zahrádce i jen tak okolo chalupy vyrostlo a vykvetlo. Ale podcenila jsem jistou drsnost Vysočiny. Na zahrádce nám vykvetl jeden krokus (a odvážný petrklíč se pokusil vykvést taky, chudák zmrznul) a okolo chalupy pár sedmikrásek v trávníku a pár fialek u zdi domu. Za focení to fakt nestálo.
Tak vám jako náhradu nabízím pohled na to, čím jsem si v uplnulých dnech postupně přivolávala jaro do bytu.



Růžový hyacint jsem si koupila už asi před 14 dny. Těsně před Velikonocemi vykvetl - měl krásný, bohatý květ, který vydržel asi pět dnů. O víkendu jsme jeho cibulku zasadily s mámou na chalupě na zahrádce (už tam máme hyacintový koutek právě z těchto hyacintů, co si v zimě a počátkem jara kupuji domů) a věrím, že příští rok vykvete zase.


Fialové tulipány jsem si koupila na Velký pátek v Lidlu - jen tak pro radost. A opravdu mi dělaly radost celý týden. Až teď po víkendu jsem je musela vyhodit. Ta padesátikoruna byla dobře investovaná ...


Větivčky do vázy jsem si přinesla z procházky po sídlišti na Velikonoční pondělí. Měla jsem to v plánu, ale nakonec to vypadalo, že budu neúspěšná. V našem blízkém okolí proběhla dost razantní úprava sídlištní zeleně a všechny keře dostaly jarní střih. Většinou už to tedy potřebovaly, ale větvičky z nich se do vázy moc nehodily (byly hodně zkrácené, takové nedekorativní). Nakonec jsem ale byla úspěšná a keře, na kterých ještě nepracoval zahradník, jsem objevila. Pomalu se na nich začínají rozvíjet bílé kvítky a věřím, že ty mi ještě pár dní radost dělat budou.

A jako bonus dva jarní pohledy do králíkárny u sousedů...



Žádné komentáře:

Okomentovat