pátek 6. dubna 2018

Ovesné kaše omega3 - Semix

Ovesné kaše kaše jsem oblíbila jak k snídani, tak jako rychlou nouzovou svačinku v práci. Doma si k snídani vařím kaši z ovesných vloček a mléka (a obvykle doplňuji banánem nebo/a čokoládou), ale v práci ráda využiju instantní kaše. Už jich tu ostatně pár proběhlo v rubrice "Co jsem taky ochutnala". Když jsem začátkem roku narazila v Lidlu na instatní kaše s novými příchutěmi, které jsem ještě neznala, tak jsem od každé vzala jednu na vyzkoušení. A protože příchutě byly čtyři, tak jsem se rozhodla, že jim věnuji samostatný článek.



Nejdřív jako obvykle základní údaje, které jsou pro všechny kaše společné
Výrobce - Semix
Koupeno - Lidl
Balení - 65 g
Cena - 12,90 (akce)
A teď už jednotlivé kaše

Ovesná kaše s čokoládou a kešu ořechy

Složení - ovesné vločky bez lepku 55 %, semeno chia 10 %, cukr, kešu ořechy 6,9 % (cukr, kakaová hmota, kakaové máslo, emulgátor:sojový lecitin), sušená syrovátka, méko sušené odstředěné, len 2,4 %, kakao, aroma, olivový olej, mořská sůl.
Výživové hodnoty (na 100 g suché směsi) - 1720 kJ, tuky 14 g, sacharidy 52 g, bílkoviny 14 g
Není přeslazená, chutná přiměřeně čokoládově, kešu ořechy v ní ale chuťově cítit nejsou (jen po nich směs voněla při vysypání se sáčku).

Ovesná kaše s rakytníkem

Složení - ovesné vločky bez lepku 65 %, cukr, semeno chia 9 %, mléko sušené odstředěné, len 2,4 %, rakytníkovýprášek 1 % (rakytníkové pyré 50 %, rýžová mouka),citrónový prášek (glukózový sirup, citrónová šťáva, protispékavá látka: E551), olivový olej, mořská sůl, aroma, regulátor kyselosti: kyselina jablečná
Výživové hodnoty (na 100 g suché směsi) - 1540 kJ, tuky 5,9 g, sacharidy 60 g, bílkoviny 13 g
Tahle příchuť je chuťově hodně zajímavá - díky rakytníku je jemně nakyslá a působí svěže. Kdybych měla vybrat favorita, tak by to možná byla tahle, právě pro tu nakyslost, kterou se odlišuje od jiných kaší, které jsem měla.

Ovesná kaše s kokosem

Složení - ovesné vločky bez lepku 66 %, cukr, semeno chia 9,7 %, kokos strouhaný 5 %, MLÉKO sušené odstředěné, len 2,4 %, přírodní aroma, olivový olej, mořská sůl
Výživové hodnoty (na 100 g suché směsi) - 1684 kJ, tuky 12 g, sacharidy 53 g, bílkoviny 13 g
Při nasypání do misky příjemně voněla po kokosu, v chuti byl patrný trochu méně, ale cítit tam byl a i tahle příchuť mi chutnala.

Ovesná kaše s kustovnicí

Složení - ovesné vločky bez lepku 60 %, cukr, semeno chia 9 %, sušené mléko odstředěné, kustovnice 4 %, ovocný prášek marakuja (maltodextrin, koncentrát marakuja, přírodní aroma, regulátor kyselosti: kyselina citrónová), len 2,4 %, olivový olej, mořská sůl, aroma.
Výživové hodnoty (na 100 g suché směsi) - 1684 kJ, tuky 12 g, sacharidy 60 g, bílkoviny 13 g
Kaše po kustovnici neboli goji nějak moc nevoněla, možná proto, že obsahuje plody kustovnice celé, nedrcené. Chuťově tam kustovnice znát je - i když poměrně jemně, pokud tedy nekousnete přímo do některého z plodů, pak je chutť samozřejmě výraznější.

Musím říci, že tahle nová řada se výrobci povedla. Jde o nové příchutě, které se odlišují kaší, které se do teď prodávaly. Chutnaly mi všechny čtyři příchutě, žádná nepropadla (akorát chia a lněná semínka lezou do zubů,a to u všech variant). Pokud jde o složení, tak jim myslím není také co vytknout. A líbí se mi i výtvarné řešení obalu (ne že by to tedy bylo to nejdůležitější). Určitě si tyhle kaše zase do práce někdy koupím. Tedy jestli na ně narazím, protože v Lidlu, kde jsem kupovala tuto "testovací sadu" je teď neměli. Ale doufám, že je někde objevím - ať už v Lidlu nebo jinde.

Hodnocení - 9/10


A nakonec ještě pár slov o výrobci uvedených kaší. Je jím česká firma Semix, která byla založena v r. 1995. Pod značkou Zdravý život vyrábí celou řadu snídaňových cereálií. V sortimentu má různé druhy obilných vloček, snídaňové kaše a musli. Firma deklaruje, že při výrobě klade důraz na zpracovávání zrnin tak, aby v nich byly v maximální míře zachovány všechny živiny a minerální látky a doplňuje je medem, ořechy, ovocem nebo čokoládou. Cílem je, aby výsledný produkt nejenom odpovídal zdravému životnímu stylu, ale zároveň byl i lehce stravitelnou potravinou.
Podotýkám, že nejde o placenou reklamu nebo sponzorovaný článek, jen už jsem od Semixu pár věcí měla a většinou jsem byla spokojená (ostatně mohli jste se s nimi setkat v rubrice "Co jsem taky ochutnala"), tak jsem si řekla, proč nepochválit...

Žádné komentáře:

Okomentovat