neděle 27. května 2018

Bezinková limonáda

Když jsem na chalupě zjistila, že ještě kvete keř černého bezu, co ho máme za stodolou, vzpomněla jsem si na článek, na který jsem narazila na blogu Obyčejné radosti života a ve kterém se zmiňovala limonáda z bezových květů. A rozhodla jsem se, že to vyzkouším, i když musím říci, že čaj z černého bezu nemám nijak v oblibě (spíš naopak). Ale zas ráda experimentuji...



Původní recept byl na 4 litry vody (a v jiných receptech, které jsem našla na netu dokonce i ze 7 litrů). To mi přišlo na experiment trochu moc, tak jsem se rozhodla pro poněkud menší dávku, byť jsem poměr surovin zhruba zachovala.
Suroviny
1,5 l vody
mísa květů z černého bezu (asi 10 menších květenství)
1 citron
120 g cukru krupice
půl lžičky sušeného droždí


Do převařené vody jsem přidala cukr a šťávu z půlky citronu. Květy jsem ostříhala z květenství tak, aby šly lépe dát do sklenic (a taky proto, že na stopkách byly mšice, které jsem rozhodně v limonádě nechtěla; současně jsemz květů odstranila i jinou "zvířenu" jako jsou broučci a housenky). Ostříhané květy jsem rozdělila je do tří sklenic od okurek a přidala jsem na plátky nakrájenou druhou polovinu citronu. Mezitím se cukr rozpustil a voda trochu ochladla, tak jsem jí zalila květy bezu a přidala jsem do kažné trochu sušeného droždí, které mělo vytvořit jemné bublinky. Sklenice jsem zakryla ubrouskem, převázala a nechala jsem 24 hodin odstát. Pak jsem nálev přecedila přes plátýnko, přelila do lahví a dala vychladit.


Výsledná chuť je docela zajímavá, i když na mne poměrně dost sladká. Příště bych asi dala o něco méně cukru a trochu víc citronu. Ale vychlazená limonáda s kolečkem citronu je příjemně osvěžující (dokonce i syn docela chválil). Jen ty bublinky v limonádě nejsou patrné. Při přelévání do lahví malinko perlila, ale ve sklenici patrné nejsou. Buď jsem dala málo droždí nebo "soudruzi z NDR udělali jinou chybu".


Ve třech sklenicích je to rozdělené proto, že jsem potřebovala totiž naloženou limonádu přepravit do Prahy v polovině procesu, takže skleněný džbán byl nepoužitelný a a větší sklenice jsem prostě nenašla.
A na fotkách bude opět asi vidět, že jsem půlku fotila na chalupě foťákem a půlku doma mobelem (protože foťák se rozhodl stávkovat)

Žádné komentáře:

Okomentovat