sobota 19. května 2018

Tyčinky Emco protein

Když jsem tyčinky Emco s 25% obsahem proteinu uviděla v regále, bylo mi hned jasné, že je vyzkouším. Jejich základem jsou ořechy a já mám ořechové tyčinky od Emca ráda, takže jsem docela věřila, že nezklamou a vyšší obsah proteinu mi přišel jako fajn bonus. Dokonce jsem koupila všechny tři varinty, včetně karamalové, byť karamelové příchutě nijak nemiluju.
Horká novinka tyhle tyčinky byly tedy v prosinci, když jsem je kupovala, ale já se k napsání článku dostala až teď. Ale i tak věřím, že aspoň někoho zaujme.



Nejdřív jako obvykle základní údaje, které jsou pro všechny tyčinky společné
Výrobce - Emco
Koupeno - Rossmann
Balení - 40 g
Cena - 24,90

Čokoláda a mandle

Složení - pražené arašídy 24 %, sójová křupka 19 %, sirup z invertního cukru, čokoláda 12 %, pražené mandle 9 %, arašídové máslo, maltózový sirup, dextróza, pražená jádra lískových ořechů 2 %, rýžová mouka, emulgátor: lecitin, přírodní aroma, antioxidant.
Výživové hodnoty (na 100 g) - 2099kJ, tuky 28 g, sacharidy 31 g, bílkoviny 25 g
Na první pohled obsahuje celé kusy mandlí, na spodní straně je potřená čokoládou (která vypadá, že čokoládu fakt obsahuje). Je křupavá, chutná po mandlích, asi by ani nemusela být kombinovaná s čokoládou, stačila by mi jen ta mandlovo-arašídová chuť.

Arašídy a arašídové máslo

Složení - sirup z invertního cukru, sójová křupka 18 %, pražené arašídy 17 %, arašídová pasta 14 %, maltózový sirup, rýžovo-kukuřičná křupka, drcené pražené sójové boby 4 %, dextróza, pražená jádra lískových ořechů 2 %, cukr, rýžová mouka, emulgátor: lecitin, antioxidant.
Výživové hodnoty (na 100 g) - 1911kJ, tuky 20 g, sacharidy 42 g, bílkoviny 25 g
Tyčinka je poměrně tvrdá na ukousnustí, ale jednotlivé sousto už se dá pokousat bez problémů. Má výraznou arašídovou chuť (byť je v ní ze všech tří tyčinek arašídů nejmíň, zřejmě arašídovou chuť zvýrazňuje obsah arašídové pasty) a je hezky křupavá. Jen mne ve složení překvapil cukr na prvním místě.

Karamel

Složení - pražené arašídy 44 %, sójová křupka 17 % , sirup z invertního cukru, křupavé kousky karamelu 10 %, dextróza, pražená jádra lískových ořechů 2 %, rýžová mouka, přírodní aroma, antioxidant.
Výživové hodnoty (na 100 g) - 2079 kJ, tuky 27 g, sacharidy 35 g, bílkoviny 25 g

I tato tyčinka je trochu tvrdší. Chutnala hlavně po burácích, karamel v ní citit je, ale v chuti nepřevažuje (já si na karamel moc nepotrpím, ale tady mi v chuti nevadil). Je asi nejsladší ze všech tří druhů, ale ne tak přeslazená, jak jsem se bála.


Kdybych měla říct, která tyčinka mi chutnala nejvíc, tak bych byla asi docela na rozpacích. Žádná z tyčinek mne vyloženě nezklamala. Od běžných ořechových tyčinek se liší zvýšeným obsahem bílkovin pocházejících z rostlinných zdrojů, což je z výživového hlediska docela zajímavé. Rozhodně jsem je nekupovala naposledy - budou vítanou změnou mezi tyčinkami, které nosím jako svačinky na výlety a porady.

8/10

Žádné komentáře:

Okomentovat