středa 2. května 2018

Jahodová roláda

V pondělí jsem cestou z práce koupila balení jahod, v úterý byl volný den, já měla chuť péct ... A když jsme otevřela časopis Albert, který jsem si přinesla z nákupu, bylo rozhodnuto. Otevřel se mi totiž právě na stránce s receptem na rychlou jahodovou roládu (tedy s označením rychlá bych trochu polemizovala, protože moučník, na který se šlehá ve třech mísách z principu rychlý být nemůže....)
Rolády jsou pro mne pokaždé výzva - nikdy nevím, jestli se mi ji povede sundat z papíru a zarolovat (nebo jestli vyrobím trhanec), tak jsem byla zvědavá, jak to dopadne. Jak je vidět z úvodní fotky, dopadlo to docela dobře, i když jsem si recept nakonec musela trochu upravit, protože náš nejbližší Albert neměl mascarpone.
A tady tedy je recept v mojí verzi



Suroviny
80 g hladné mouky (dala jsem napůl špaldovou a klasickou)
1 vanilkový pudink
6 vajec
120 g moučkového cukru (+další na posypání a rolování)
200 ml 40% smetany ke šlehání
250 g tučného tvarohu
asi 5 lžic jahodového džemu
asi 250 g jahod


Začala jsem vejci - oddělila jsem bílky a žloutky. Žloutky jsem vyšlehala s cukrem do světlé pěny. Z bílků jsem vyšlehala tuhý sníh a opatrně jsem ho vmíchala do žloutkové pěny. Do další misky jsem prosála mouky a vanilkový pudink a tuto směs jsem metlou postupně zlehka vmíchala do žloutkovobílkové směsi. Tekuté těsto jsem vylila na plech vyložený pečícím papírem a upravila do obdélníkového tvaru tak, aby všude byla zhruba stejná vrstva těsta. Pekla jsem v troubě předem vyhřáté na 190°C asi 12 minut. Upečený plát jsem překlopila na čistou pocukrovanou utěrku, stáhla jsem papír, plát i s utěrkou zarolovala a nechal vychladnout.
Mezitím jsem si ušlehala do tuha šlehačku a po částech ji vmíchala do tvarohhu. Vychladlý plát těsta jsem rozrolovala, potřela jahodovým džemem, posypala na drobno pokrájenými jahodami, na které jsem nakonec rozetřela krém (což nešlo úplně lehce,možná by bylo lepší rozetřít krém na džem a teprve pak sypat kousky jahod) . Pak jsem pomocí utěrky roládu znovu srolovala, lehce pocukrovala a nechala vychladit v ledničce. A bylo připraveno ke konzumaci....

Žádné komentáře:

Okomentovat