neděle 23. října 2016

Dýňové mufiny s nutelou

Dostala jsem dýni Hokkaido (takový barter to byl - vyřazovala jsem z knihovny nějaké knížky a od jejich nového majitele jsem dostala na oplátku něco ze zahrádky - kromě jiného i tu dýni). Asi nejčastější využití dýně je dýňová polévka (aspoň takový pocit mám z článků na netu i hovorů v práci). Jenže já krémové polévky nerada, takže tu jsem "přeskočila". Napadly mne mufiny - ty peču poměrně často a mívají úspěch. S dýní jsem je ale ještě nedělala, takže jsem pro jistotu hledala inspiraci na netu. Prošla jsem několik receptů a nakonec mne nejvíc zaujal recept na mufiny s nutelou, který jsem našla na blogu Chutě světa.
A tady je výsledek




Recept se dá samozřejmě najít i na uvedených stránkách - konkrétně tady, ale asi je budu chtít někdy zopakovat, takže ho dám i sem (já ho tady najdu určitě rychleji než v hlubinách netu), ostatně trochu jsem ho přizpůsobovala tomu, co bylo doma
Suroviny (jak jsem je dala já, v závorce původní recept)
250 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička jedlé sody
špetka soli(1/2 lžičky)
180 g dýňového pyré (250 g)
100 g krupicového cukru
(100 g třtinového cukru)
1 vejce
2 lžíce oleje
6 lžic mléka (2 lžíce)
1 lžička vanilkové příchutě (2 lžičky vanilkového extraktu)
Nutela - tolik lžiček, kolik vyjde mufinů


Dýni jsem nakrájela na plátky (i se slupkou, což se neosvědčilo, proto jsem měla nakonec pyré méně - u pečené jsem okrajovala slupku) a dala na pečicí papír do trouby. Pekla jsem asi na 150°cca 15 min. (prostě až byla dýně měkká). Po upečení jsem dýni rozmačkala vidličkou.
V menší misce jsem smíchala mouku, sodu, prášek do pečiva a sůl, ve druhé o něco větší jsem ušlehala vejce s cukrem (třtinový jsem neměla a nahradit ho normálním jsem zapomněla, takže cukrtu tam byla polovina oproti receptu) a postupně přidávala pyré, olej, mléko a vanilkovou příchuť a promíchala. Protože jsem měla míň pyré, přidala jsem mléko, aby těsto nebylo moc husté. Pak jsem přisypala suché suroviny a opatrně promíchala, aby se těsto spojilo. Hotové těsto jsem dávala do mufinových košíčků (mám silikonové, takže bez vymazávání). Plnila jsem do roviny a nahoru do každého košiku dala lžičku Nutely. Pomocí párátka jsem se pak pokusila udělat jakési mramorování v horní vrstvě.
Pekla jsem 5 minut v troubě vyhřáté na 250°, pak jsem snížila na 180°a pekla ještě asi 12 minut. Musím řici, že ještě snad nikdy mi mufiny tak hezky nevyběhly (vždycky je mám spíš do roviny s košíčkem, tentokrát měly opravdu pěknou "čepici"). Jsou krásně vláčné, ani jim nějak zásadně nechybí těch 100 g třtinového cukru, na který jsem zapomněla (ale možná příště trochu přidám). Jen mramorování budu dělat pečlivěji - tam, kde Nutely zůstala větší plocha, má tendenci se "vylamovat".
Každopádně autorce blogu Chutě světa děkuji za prima recept.







Žádné komentáře:

Okomentovat