pátek 21. října 2016

Vzpomínka na cukety

I letos jsme na chalupě zasadili na kompost pár cuket a i letos se nám jich neurodilo úplně málo. Ale nějak jsem letos moc neexperimentovala s novými recepty a cukety zpracovávala "starými dobrými" způsoby - viz recepty, které jsem na blog psala loni - tady a tady, tak vlastně nebylo skoro o čem psát.
Na na ty další dva nové způsoby řešení parafráze nerudovské otázky "Co s ní?" jsem nějak pozapomněla. Ale když už jsem ve foťáku fotky s cuketami objevila, tak jim krátký článek věnuji. Sice už je cuketová sezóna za námi a cukety na našem kompostu už zlikvidované, ale pořád jsou ještě k vidění v obchodech (ty krásné, pravidelné, ne ty moje "ošklivky") .



Ony tedy ty moje dva recepty jsou takové skoro nerecepty - žádný přesný poměr surovin, spíš jen takové inspirace, jak s cuketami ještě naložit. Takže

Zapečená cuketa s rajčaty a sýrem


Cuketu (vybreme si nějaké mladé, menší) nakrájíme na asi půlcentimetrové plátky, stejně jako rajčata. Zapékací misku vymažeme olejem, naskládáme vrstvu plátků cuktety, osolíme a posypeme kořením podle chuti (já vybrala tymián). Pokračujeme vrstvou plátků rajčat (taky osolíme, příp. i okořeníme) a další vrstvou cukety. Pak zasypeme vrstvou nastrouhaného sýra (já použila tuším goudu) a zapečeme v troubě na cca 230°C.


Cuketová směs - na topinky i na špagety


Tahle cuketová směs byla poprvé absolutní improvizace z toho co bylo zrovna doma. A protože kromě cuket tam bylo poslední ne moc velké rajče, sáhla jsem ještě po sušených rajčatech, což se ukázalo jako dobrý tah. Do směsi jsem použila bílou část pórku nakrájenou na tenká půlkolečka, česnek nakrájený na plátky, cuketu, rajče, zbytek bílé papriky a sušená rajčata nakrájená na kostičky. Nejdřív jsem orestovala pórek a česnek na troše oleje, pak přidala ostatní suroviny, osolila a okořenila.


Poprvé jsem směs nechala hodně vydusit a použila ji na topinky. Podruhé jsem do směsi přidala ještě jedno rajče a trochu kečupu a spolu se špagetami jsem z toho vytvořila krabičkový oběd do práce, kde už jsem to jen ohřála v mikrovlnce a zastrouhala kouskem sýra Grand Morávia.




Žádné komentáře:

Okomentovat