sobota 29. října 2016

Rilletes

Rilletes je masová pomazánka, která patří ke specialitám francouzské kuchyně. Dělá se obvkyle z vepřového bůčku, ale dá se použít i jiné tučnější maso (kachna, husa). Slyšela jsem o ní mnohokrát, ale poprvé jsem ji ochutnala, když ji měli v Lidlu v rámci francouzského týdne (viz tady). A přesto, že tedy nešlo o žádnou domácí specialitu, ale v podstatě průmyslový výrobek, tak nám chutnala. Proto když jsem z letáku, který jsem našla ve schránce, zjistila, že v Lidlu bude opět francouzský týden, těšila jsem se, že si ji zas koupíme. Jenže tentokrát nás zklamali a rilletes v nabídce nebyla.
Ale vzali jsme to jako výzvu a rozhodli jsme se udělat si rilletes vlastní.



Na netu je na rilletes spousta receptů více i méně se lišících, my jsme nakonec postupovali takto
Suroviny
1 kg bůčku
1 kg krkovice
1 kg syrového sádla
3 dl bílého vína
2 bobkové listy, sůl


Všechno maso a 0,5 kg syrového sádla jsme nakrájeli na menší kostky (cca 2x2 cm), osolili, přidali bobkový list, podlili bílým vínem a dali péct na 120°. A pekli a pekli... - asi 20 hodin. Z upečeného masa jsme slili vypečený tuk a pomocí vidliček maso roztrhali po vláknech. Do natrhaného masa jsme vlili zpátky většinu vypečného tuku, promíchali, nandali do sklenikček a vaniček a dali zatuhnout do lednice. Mezitím jsme vyškvařili zbylého 0,5 kg sádla a nechali ho mírně zchladnout. Sádlem jsme potom zalili už zatuhlé rilletes tak, aby nahoře vytvořilo asi půlcentimetrovou vrstvu (ještě nám malá sklenička sádla zbyla, takže toho syrového sádla by stačilo o něco méně).
Namazané na dobrý chleba (my kupujeme Cvrčka z Pekárny Kabát) je to výborné - nezůstala jsem u jednoho krajíce...

Žádné komentáře:

Okomentovat