úterý 25. října 2016

Tikka masala s kuřecím masem

Zdálo se mi, že v poslední době střídáme pořád stejná jídla, takže když jsem v časopise Ona Dnes (tedy vlastně v příloze novin) narazila na recept na omáčku tikka masala, rozhodla jsem se, že nedělní oběd bude v indickém duchu. Hodilo se to i proto, že jsem doma měla kokosovou smetanu z Brandnooz boxu, která v tomto receptu šla využít.
Nakonec jsem trochu improvizovala, protože jsem podcenila přípravu a suroviny nakupovala po paměti.




Suroviny
600 g kuřecích prsou
2 lžíce limetkové šťávy (tj. šťáva skoro z celé jedné limetky)
1 lžička mlotého římského kmínu
30 g kořene zázvoru
2 lžíce oleje
2 lžíce přepuštěného másla
1 menší cibule
2-3 stroužky česneku
1 zelená chilli paprička
200 g konzervovaných rajčat
120 g bílého jogurtu
120 g kokosového mléka
sůl
Maso nakrájíme na kostky a s míse smícháme s římským kmínem (neměla jsem mletý, takže jsem celý nadrtila v hmoždíři a bylo to OK), limetkovou šťávou a šťávou z nastrouhaného zázvoru. Necháme v lednici asi hodinku odležet.
Na omáčku na rozehřátém másle zpěníme jemně pokrájenou cibuli, česnek nakrájený na plátky a koření garam masala. Přimícháme konzerovaná pokrázená rajčata (dala jsem nakonec celou 400 g plechovku - protože co se zbytkem...), pokrájenou chilli papričku a kokosové mléko (dala jsem kokosovou smetanu a přidala trochu vody - dohromady cca 200 ml, abych vyrovnala větším množství rajčat). Necháme asi 15 až 20 minut povařit a rozmixujeme. Maso opečeme na oleji, osolíme, přidáme do omáčky a necháme ještě chvíli podusit. Pak přidáme jogurt, který v omáčce promícháme a prohřejeme (ale už nevaříme). Nakonec můžeme omáčku doplnit pokrájenými lístky koriandru.
Podávala jsem s rýží, ale příště vyzkouším nějaké chlebové placky - asi by mi to k nim ladilo víc.

(Fotodokumentace mnoho není a jsou to fotky na první pokus - měli jsme na oběd pozvanou maminku, takže jsem při přípravě čile konverzovala a nestíhala fotit. A pak nechtěla jsem všechny zdržovat od jídla, než to x-krát nafotím)

Žádné komentáře:

Okomentovat