sobota 12. března 2016

Mugcake aneb "upečeno" v hrníčku

Na "mugcake" jsem na různých blozích už narazila mnohokrát, takže jsem si říkala, že ho musím vyzkoušet taky. Takže po experimentování s ovesnou plackou přišel čas i na mug cake. Protože u ovesné placky se mi osvědčil recept Dominky z blogu Dom by Dom, nechala jsem se i tentokrát inspirovat receptem z jejích stránek (tady). Stejně jako u ovesné placky jsem si upravila odměřování na lžíce a použila jsem klasický bílý jogurt.



Na mugcake
6 lžíc ovesných vloček (směs mletých z Lidlu a celých z Tesca, protože mleté došly)
1 vejce
1 banán
2 lžíce bílého jogurtu (Hollandia)
1 lžička práčku do pečiva
1 lžičky kakaa (Castello z Lidlu - moje oblíbené)
ždibec kokosového oleje
Na ozdobu
lžíce kešu másla (Mark&Spencer)
lžíce bílého jogurtu (opět Hollandia)
1/2 banánu
trocha strouhané čokolády
Všechny suroviny na mugcake jsem nasypala (banán pokrájela) do nádoby od tyčového mixéru a rozmixovala. Výslednou hmotu jsem nalila do mističky příhdoné velikosti (tak ten nadpis vlastně nesedí, ale ta mistička mi přišla jako lepší tvar než "věž", která by vyšla z klasického hrnečku), kterou jsem lehce vymázla kokosovým olejem - spíš jen pro jistotu dno (ony boky se případně uvolní nožem). Mikrovlnila jsem na 80% výkonu 2,5 minuly a pak ještě 30 vteřin na plný výkon. A pak už jsem jen vyklopila na talířek, ozdobila a mohla jsem snídat. A snídaně je to tedy docela vydatná, málem jsem to nedojedla. A ani nevadilo, že jsem zapomněla sladit :-D (ikdyž příště možná trochu přisladím - třeba panelou).

Žádné komentáře:

Okomentovat