čtvrtek 10. března 2016

Oříškové muffiny s nugetou

Objevila jsem ve foťáku zapomenutou nestaženou fotku muffinů, co jsem pekla někdy asi před měsícem, když jsem ve špajzu objevila zbytek mletých lískáčů od vánočního pečení. Usoudila jsem, že je bych je měla urychleně spotřebovat - v dlouhou trvanlivost mletých ořechů nevěřím (a navíc v paneláku pořád trochu hrozí, že je kromě mně objeví i potravinoví moli - a ty si teda fakt domů přilákat nechci). A tak jsem oříšky zakomponovala do svého oblíbeného receptu na muffiny a recept na ně přidávám (když už mám jejich fotku, jinak to žádný kulinářský zázrak zas není)



Suroviny
130 g hl. mouky,
50 g mletých lískových oříšků,
50 g cukru,
140 ml mléka,
3 lžíce oleje,
1 vejce,
2 čajové lžičky prášku do pečiva, špetka soli,
nugeta na plnění
Postup je jednoduchý - v jedné míse jsem smíchala všechyn sypké suroviny, přilila k nim tekuté suroviny předem smíchané v hrnečku a lehce promíchala. Do muffinových formiček (mám silikonové z Mark&Spencer, takže nevymazávám) jsem dala lžici těsta, do jeho středu lžičku nugety a formičku jsem doplnila těstem kousek pod okraj.Z této dávky jich vyšlo tuším devět nebo deset. Pekla jsem na asi 180°C zhruba 20 až 25 minut.
Pozn. Na plnění jsem použila zbytek doma dělané švestkové nugety. To byl takový experiment, který se moc neosvědčil - byly to vlastně švestkvá povidla s kakaem a jen tak samotné to nikomu u nás moc nejelo. Ale jako náplň do muffinů se ukázala být dcoela fajn.

Žádné komentáře:

Okomentovat