pondělí 12. prosince 2016

Cheb

Do Chebu jsme se vypravili z Mariánských Lázní - udělali jsme si tam takový malý výlet cestou zpátky domů. Já měla Cheb spojený jen se Špalíčkem na náměstí a se zavražděním Albrechta z Valdštejna. Tak jsem si říkala, že by nebylo marné tohle město poznat trochu víc, když už jsme se ocitli jen pár (tedy asi 30) kilometrů od něj.

Pohled na Cheb z věže kostela sv. Mikuláše a sv. Alžběty směrem na náměstí



Počasí nám tedy moc nepřálo - pršelo, foukal studený vítr, takže jsme z města nakonec prošli méně než kdyby bylo hezké počasí. Ale i tak mi Cheb líbil. Trochu jsem litovala, že na náměstí byly zrovna vánoční trhy. Náměstí je obklopeno hezky malebnými, pěkně zrekonstruovánými domy, které se mi moc líbily - a bez shluku dřevěných stánků (navíc podle mne poněkud nešikovně otočených zády do náměstí) by vypadalo určitě malebněji. I tak jsme ale samozřejmě náměstí obešli a prošli jsme si i uzoučkou uličku mezi dvěma bloky domů tvořících známý Špalíček.

Několik pohledů na náměstí v dešti

Proslulý chebský Špalíček a ulička, která mezi jeho dvěma bloky prochází

Vypravli jsme se i na chebský hrad, který byl založen už ve 12.století jako takzvaná falc. Potěšilo nás, že je i mimosezónu přístupný - alespoň pokud jde od exteriéry. Do Černé věže ani do unikátní románsko-gotické kaple, která zvenku vypadá spíšše jako pevnost, jsme se bohužel nepodívali. Zas je ale mimosezónu vstup zdarma.

Patrová kaple sv. Erharda a sv. Uršuly, která zvenku jako kaple opravdu nevypadá

Černá věž a pár další detailů z hradu

A nakonec jsme si prohlédli monumentální kostelsv. Mikuláše, který je nejstarším kostelem v Chebu (jde o původně románskou baziliku, která byla v průběhu let dostavována a přestavována) . Tento kostel má zpřístupněnu i jednu z věží, odkud je vyhlídka na celé město - a v lepším počasí, než jsme tam zažili my, možná i dál (vstupné na věž je 20 Kč, kostel si je možné prohlédnout zdarma, případně za dobrovolný příspěvek).

Kostel sv. Mikuláše a sv. Alžběty - tak dlouho jsem chtěla mít na fotce i schodiště, které k němu vede, až se mi tam nevešel kus věže

Ještě jeden pohled z věže (tentokrát směrem ke hradu) a kostelní zvony

A pohled do interiéru kostela i jeho podzemí (zdrojem těchto fotek je google - nerada fotím v interiérech kostelů)


Žádné komentáře:

Okomentovat