neděle 4. prosince 2016

Tvarohová štola podle Hanky

Před asi čtrnácti dny jsem na blogu Šťastné dny četla recept na tvarohovou štolu a obdivovala ji na fotkách. A připsala jsem si ji mezi seznam věcí "chci zkusit", protože jsem ještě nikdy štolu nepekla. Autorka blogu Hanka mne v komentářích ujišťovala, že je to jednoduché...
Nenapadlo mne, že zrovna tento bod ze seznamu "chci zkusit" zrealizuju tak brzo. On ten seznam je poměrně dlouhý (věnečky z odpalovaného těsta počínaje, domácími dalamánky a játrovou paštikou konče), ale realizace velmi pokulhává. Na štolu došlo takto brzy hlavně proto, že jsem v lednici objevila vaničku tvarohu, který už bylo nutné rychle spotřebovat. A když jsem přemýšlela, co s ním, napadla mne právě ta štola.



Suroviny
40 dkg hladké mouky
12dkg cukru
1 vanilkový cukr
1,5 prášku do pečiva
rozinky, sekané madle, ořechy, kandované ovoce
1 tvaroh
15 dkg Hery
2 lžíce rumu
2 vejce
citronová kůra (na kterou já zapomněla)
máslo na potření
moučkový cukr na posypání

V míse smícháme všechyn sypké suroviny, přidáme rozpuštěnou Heru, tvaroh, rum a vajíčka. Vypracujeme těsto (já to hodila všechno do robota), ze kterého uděláme dva válečky v délce plechu (necháme mezi nimi dostatečnou mezeru - nabudou a trochu se roztečou). Pečeme na 170°asi 35 až 40 min. Ještě horkou štolu potřeme rozpuštěným máslem a posypeme moučkovým cukrem.


Recept je skutečně jednoduchý a rychlý (zvlášť když jsem si vymíchání těsta ulehčila hnětačem). Oproti tomu, co měla v receptu na blogu Hanka jsem přidala trochu mouky (už to tady mám zohledněné), protože jsem měla těsto docela lepivé (asi záleží na použitém tvarohu - já měla vaničkový, který bývá řidší). Množství ořechů, rozinek a kandovaného ovoce se řídí samozřejmě vlastní chutí - já měla po půl hrsti rozinek, sekaných lískáčů, mandlových hranolků a kandovaného ovoce.


S hotovou štolou jsem měla velký úspěch jak u syna, tak hlavně u manžela. Myslím, že štola nepřiežije víkend (a to jsem původně uvažovala, jestli ji nezkoušet jen z poloviční dávky). Určitě jsem štolu nepekla naposledy.
Hance děkuji ze to, že tento recept zveřejnila na blogu (tady) a já si tak mohla vyzkoušet svou první štolu.





Žádné komentáře:

Okomentovat