středa 7. prosince 2016

Přáníčka aneb teabags folding

Nejsem manuálně a výtvarně nějak extra zručná, ale ráda dávám kolegům k Vánocům aspoň malinko něco "ze sebe", takže letos jsem se drobný koupený dárek rozdhodla doplnit vánočním přáníčkem. A vzhledem k tomu, že sbírám čajhové přebaly, byl materiál jasný. O tom, že sbírám čajové přebaly, ví spousta mých kamarádů a známých, takže mi nosí všechny možné čajové přebaly, na které narazí. A díky tomu se mi doma hromadí spousta běžných přebalů, které už mám nejen ve sbírce, ale mám jich dostatek i na případné výměny. A tak alespoň ty hezčí z nich využívám právě na tvorbu papírových hvězdiček. A složené hvězdičky (nebo třeba stromečky) jsou základem jednotlivých malých přáníček.




Teabags folding je vlastně takové miniaturní origami, které využívá přebaly od čaje. Tato technika znikla někdy v devadesátých letech minulého století díky paní Tině, která zapomněla koupit přáníčko k narozeninám a situaci vyřešila tak, že z čajových sáčků poskládala kytičku, která se stala základem přáníčka. A protože se jí tato technika zalíbila, tak zkoušela další varianty skládání....
Dneska je teabags folding poměrně rozšířený - spousta lidí se mu věnnuje třeba v Holansku (kde to často kombinují právě se sbíráním čajových přebalů). Ale skládání z čajových sáčků se věnuje i spousta lidí u nás. O teabags foldingu vychází i knížečky s návody (jedna dokonce vyšla i v češtině). A spoustu návodů (od úplně jednoduchých kytiček) najdete na internetu - stačí do vyhledávače zadat "teabags folding". Kromě přáníček si touto technikou můžete udělat jmenovky na dárky...


Není to nic složitého (když jsem to zvládla i já) ani náročného na materiál - kromě čajových sáčků (které myslím není problém si opatřit a jsou zadarmo, protože je to vlastně odpad) budete potřebovat už jen čtvrtku, lepidlo a nůžky.
Tak - vyzkoušíte to?

Žádné komentáře:

Okomentovat