pátek 17. března 2017

Jennifer Hillier - Řezník

Tuhle knížku jsem vyhrála v Míšaboxu. Na přečtení chvíli čekala, protože když jsem ji dostala, měla jsem zrovna rozečtený čtvrtý díl Vondruškovy Husitské epopeje, což je pěkná "bichle". Ale hned jak jsem ho dočetla, tak jsem se do Řezníka pustila - anotace vypadala docela lákavě. Míša má na knížku na blogu i recenzi, ale četla jsem ji před delším časem, takže už jsem si jen matně pamatovala, že se jí líbila. Schválně jsem se k její recenzi už nevracela, abych nebyla ovlivněná jejími dojmy z knížky. A tady jsou ty moje




Anotace
Před třiceti lety policejní náčelník Edward Shank dopadl a zastřelil nejproslulejšího sériového vraha v historii Seattlu: Řezníka z Beacon Hill. Nyní, ve věku osmdesáti let, přenechává svůj viktoriánský dům vnuku Mattovi, nadanému kuchaři.
Během rekonstrukce, kterou Matt v domě provádí, dojde k hrůznému objevu. Matt se musí rozhodnout, zda bude ignorovat děsivé tajemství, půjde na policii či zda vezme věci do vlastních rukou. Minulost jeho rodiny si ale vybírá svou daň i na něm a on sám se začíná zneklidňujícím způsobem měnit.
Jeho přítelkyně Sam věří, že její matka byla zavražděna Řezníkem, třebaže k její smrti došlo dva roky poté, co Edward Shank vraha zastřelil. Sam nicméně její pátrání přivádí stále blíž k pravdě… a také rovnou k Mattovu hroznému tajemství
Vydal Baronet v r. 2016


Není to klasická detektivka. Po 50 stránkách si myslíte, že už všechno víte. Ale to není pravda - ještě se toho hodně stane. Ještě se objeví řada překvapivých momentů. Možná bude jak já zaraženi Mattovou sebestředností. A budete napnutí, jak to celé nakonec dopadne. I když vlastně už nejde ani tak o to, kdo (je pachatel), ale spíš o to, kdy a jak (se zjistí pravda). Úplný závěr pro mne byl sice trochu barvotiskový, ale jinak se knížka četla opravdu jedním dechem (a měla na svědomí to, že jsem v uplynulém týdnu zhasínala o dost později než normálně). Prima oddechové čtení - tedy pro ty, kdo mají rádi thrillery.

Žádné komentáře:

Okomentovat