úterý 14. března 2017

Kořeněné ovesné muffiny s jablky

V poslední době peču poměrně málo - většinou nás sladkým zásobuje maminka, která něco upeče pokaždé, když k nám jde. Nebo když my jdeme k ní. Takže v podstatě každý týden...
Ale sobotní výlet mne nějak nabil trochu energie a v neděli ráno mne přepadla chuť zase jednou něco upéct. Volba padla tentokrát na muffiny. A protože mi doma zbývala nějaká jablka našla jsem si v knížce 1 těsto, 100 muffinů recept na muffiny, kde jsem mohla jablka využít (a trochu jsem si ho upravila)



Suroviny
140 g hladké mouky
2 lžíce prášku do pečiva
1/2 lžičky koření (skořice, hřebíček, nové koření, muškátový oříšek, zázvor)
110 g cukru
140 g ovesných vloček
1 lžíce kakaa (ta v původním receptu nebyla)
250 g jablek
2 vejce
125 ml mléka
125 ml jablečné šťávy
6 lžic oleje


Do mísy prosejeme mouku, kakao, koření a prášek do pečiva. Přidáme vločky, cukr a jablka nakrájená na kostičky.
V misce rozšleháme vejce, olej, mléko a jablečnou šťávu a vše vlijeme do mísy k sypkým surovinám. Opatrně promícháme tak, aby se všechny složky spojily.
Plníme do košíčků na muffiny (já mám silikonové, takže nevymazávám), na povrchu můžeme ještě posypat ovesnnými vločkami (já jsem vynechala, protože by se to u pánské části rodiny asi nesetkalo s úspěchem). Pečeme v předehřáté troubě (cca na 200°) zhruba 20 minut (já čas moc nesleduji - řídím se spíš "špejlovým testem"). Po vyndání z trouby muffiny necháme ještě asi 5 až 10 minut odpočinout ve formičkách a teprve pak vyndáme.
Můžeme pocukrovat (já to udělala jen se třemi kousky, tak trochu kvůi focení, jinak se bez cukru na moučnících obejdeme). Tyhle muffiny mi sice moc nevyběhly - nemají ten typický muffinový popraskaný kopeček, ale jsou krásně vláčné. Určitě je jště někdy upeču.


(Muffiny jsem fotila za asistence manžela a nakonec to dopadlo tak, že jsme si každý nafotili svoji sadu fotek. Udělala jednu koláž z fotek mých, jednu z fotek manžela. Můžete tipovat, která je která a která se vám líbí víc)

Žádné komentáře:

Okomentovat