neděle 16. července 2017

Daniel Silva - Černá vdova

Nejnovější, čerstvě vyšlou knížku od Daniela Silvy jsem dostala od manžela k narozeninám. Trochu jsem se smála, že si ji koupil sobě, protože on je větším milovníkem špionážních thrillerů než já. Ale zrovna Silvu a jeho hlavního hrdinu - agenta izraelské tajné služby a restaurátora Gabriela mám taky ráda, takže jsem z tohoto knižního dárku nebyla rozčarovaná a pustila jsem se do něj hned, jak jsem se pročetla hromádkou detektivek donesených z knihovny.



Anotace
"...A pak Hannah došlo, že žádnou pravou ruku nemá. A podle všeho neměla ani pravou nohu. Trochu pootočila hlavu a spatřila muže, který ležel vedle ní. "Pane profesore Straussi, jste to vy?" Jenže muž nic neříkal. Byl mrtvý. A brzy budu mrtvá i já, pomyslela si Hannah. ..."
Gabriel Allon se má konečně stát šéfem izraelské tajné zpravodajské služby. V předvečer jeho povýšení ale teroristé z ISIS odpálí v pařížské čtvrti Marais silnou bombu a francouzská vláda věří, že jenom on dokáže odstranit muže, který je za tuto hrůzu zodpovědný. Teroristu, který kdykoliv může udeřit znovu… Gabrielovi zbývá jediná možnost - najít agenta schopného proniknout do samého středu nejnebezpečnější teroristické organizace, jakou kdy kdo poznal. Tím agentem se stane žena - mladá lékařka, stejně tak statečná jako krásná. Na základě Gabrielova plánu se promění na rekrutku ISIS, černou vdovu, čekající v temnotě na svůj okamžik!
Vydal Harper Collins (2016)


Je třeba říci, že Silva napsal tuto knížku ještě před teroristickými útoky v Paříži a Bruselu, na které reaguje v předmluvě. Stal se tak do jisté míry trochu nechtěným prorokem věcí příštích - aspoň pokud jde o aktivity islámského státu. A než se kniha dostala na české pulty, tak došlo k dalším podobným událostem - Berlín, Londýn, Manchester. Takže při čtení knížky trochu mrazí - člověk má pocit, že to, o čem čte, nebo něco hodně podobného se vlastně může stát v příštích dnech realitou.
Nosnou osou příběhu je nápad vybudovat pro tento případ čerstvě zverbované agentce Izraele falešnou identitu arabské lékařky frustrované úmrtím svého přítele v řadách ISIS i svým životem v pařížské přistěhovalecké čtvrti a dostat ji tak do hledáčků verbířů ISIS hledajících rekruty pro provádění útoků, především sebevražedných. Poodhaluje v tomto směru způsoby radikalizace muslimů, často již těch, kteří vyrostli v Evropě či USA, jejich získávání jako vykonavatelů teroristických útoků i způsob jejich výcviku.
Zda se Natalii povede proniknout do sítě ISIS a zda se skutečně stane jednou ze sebevražedných atentátnic, to už prozrazovat nebudu. Každopádně se i tento příběh čte hodně dobře, zaujal mne asi i víc než předchozí Anglický agent. Pokud máte rádi špionážní thrillery, tak vám poslední knížku Daniela Silvy určitě doporučuji k přečtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat