sobota 22. července 2017

Ty jsi má levandulová...

Levanduli zná asi každý. Ostatně na články o levanduli, hlavně o tvoření z ní, jsem v posledních dnech narazila na několika blozích.
Ale pro pořádek si řekněme, že levandule lékařská je aromatická léčivá bylina. Vonná silice získaná z jejích květů se používá v kosmetickém i farmaceutickém průmyslu. Má ale využití i v domácích podmínkách - ať už jako součást bylinných uklidňujících čajových směsi nebo koupelí, pro výrobu sirupů, do kořenících směsí, kandovaná jako ozdoba moučníků a samozřejmě i na ozdobu jako dekorace. V poslední době se stala i oblíbeným motivem na věci v domácnosti - talířky, hrnečky, ubrusy i ubrousky, hodiny, povlečení, polštářky, utěrky ... Prostě na co si vzpomenete.
(Zdroj části textu - www.ireceptar.cz)



Já jsem sice levanduli až tolik nepropadla, ale její vůni mám ráda. Takže se jí pokouším vypěstovat na chalupě na zahrádce. Letos se mi to moc nedařilo. Jeden ze dvou keříků přes zimu úplně vymrzl a ten druhý zřejmě poněku utrpěl tím, jak jsem ho na jaře (asi ne zrovna odborně) ostříhala. Každopádně mu letos nenarostlo příliš mnoho květů. A ty co narostly měly poměrně krátké stopky. Nicméně květy jsem ostříhala a ve dvou malých svazečcích usušila. Ve vázičce nám aspoň trochu provoní na chalupě některou z místností.




A doufám, že příští rok mi levandule poroste lépe a já budu opravdu levandulová, jak zpívá Petr Hapka ve známé písničce (a nebudu si kvůli tomu muset kupovat levanduli v krabici jak zpívá hana Hegerová).

Tak jako na prvním obrázku bych si představovala, že mi levandule poroste. No a na druhém obrázku máte realitu
(Zdroj obrázku-www.ireceptar.cz)

Žádné komentáře:

Okomentovat