středa 21. března 2018

Daniel Cole - Hadrový panák

Knížka Hadrový panák byla myslím jedním z hitů předvánočního knižního trhu - aspoň jsem ji před Vánoci vídávala ve výloze každého knihkupectví. Chvíli jsem uvažovala, že ji koupím manželovi pod stromeček, ale nakonec jsem vybrala jinou. A dobře jsem udělala, protože pod vánočním stromkem jsem ji nakonec našla zabalenou já.
K jejímu přečtení jsem se ale nakonec dostala až v březnu (nějak teď po hříchu čtu docela málo).



Hrůzný nález těla, které vlastně není jedním tělem, ale objektem připomínajícím sešitého hadrového panáka, který se skládá z částí těla šesti obětí. Do případu se zapojuje detektiv William "Wolf" Fawkes a téměř vzápětí dostává jeho bývalá žena, která je novinářkou, seznam dalších obětí, které mají přijít na řadu. Poslední z nich má být její bývalý muž...
Nastává jednak pátrání po identitě obětí, jejichž těla se stala součástí "panáka" a jednak se policie snaží najít ty, kteří se mají oběťmi teprve stát. A současně se snaží zjistit, zda oběti něco spojuje. Zdá se, že stopa vede do nepříliš dávné minulosti...
Prozradit zbytek by nebylo úplně fér, takže pokud chce vědět, zda opravdu oběti něco spojovalo a zda se polici povedlo alespoň některé z nich zachránit, tak si knížku přečtťe. Máte-li rádi napínavé krimnální thllery bude se vám nejspíš líbit. Aspoň mně se četla hodně dobře - hlavně první polovina, závěr mne nakonec trochu zklamal, resp. mi přešel takový zvláštní, kostrbatý.


Anotace
Před čtyřmi roky vzal detektiv William "Wolf" Fawkes spravedlnost do svých rukou - nedokázal ustát, že soud osvobodil podle něj jednoznačného pachatele. Wolfa postavili mimo službu a poslali do psychiatrické léčebny. Teď se vrací do práce a touží po velkém případu. A zdá se, že se ho dočkal: na místě činu, kam ho přivolala kolegyně Emily Baxterová, se najde mrtvola - sešitá z částí šesti těl jako hadrový panák. Stejně tak pojmenují děsivý případ média a Fawkes je pověřen identifikací obětí. Vzápětí Wolfova bývalá žena, která pracuje jako reportérka, obdrží od anonyma fotky z dějiště zločinu a taky seznam šesti lidí a dat, kdy budou zabiti. Poslední jméno na seznamu je: Fawkes. A vrah už si chystá šicí potřeby…
Vydal Knižní klub v r. 2017

Žádné komentáře:

Okomentovat