středa 7. března 2018

Proteinový koktejl banánový

Výrobce charakterizuje tento výrobek jako sypkou směs pro přípravu koktejlu s vysokým obsahem bílkovin. Samotnou by mne asi nenapadlo si něco takového koupit, ale když už jsem ho našla v boxu, tak jsem ho vyzkoušela (i když mi to chvíli trvalo), protože jídlení novinky testuji docela ráda. Firmu Semix navíc znám jako výrobce cereálií a pár jeich produktů (třeba kaši, křupavá srdíčka, lněné semínko nebo špaldové vločky) už jsem jich vyzkoušela, tak to zas nebyl krok úplně do neznáma.



Nejdřív pár základních údajů
Koupeno - Brandnooz box.
Balení - 30 g.
Cena - 14,50 (doporučená)
Složení: syrovátkový proteinový koncentrát (obsahuje emulgátor sojový lecitin) 62 %, sušené odstředěné mléko, sladidlo (xylitol, sukralóza), sušený banán 5 %, aroma, zahušťovadlo (karagenan), barviv (beta karoten).
Výživové hodnoty (100 g sypké směsi) - energ. hodnota 1519 kJ, tuky 4 g, sacharidy 30 g, bílkoviny 55 g


Podle návodu se má obsah sáčku zalít 300 ml mléka nebo vody a důkladně promíchat nebo rozmixovat. Já volila mléko a použila jsem ho jen 200 ml. Prášek se ve studeném mléce nerozpouští úplně lehce - po prošlehání metlou v něm zůstaly hrudky nerozpuštěného prášku. Nakonec jsem ho rozmixovala tyčovým mixérem, pak už byl OK.
Chutí koktejlu jsem byla docela příjemně překvapená - nebyla tak umělá jak jsem čekala. Koktejl mi docela chutnal, jen mi přišel možná trochu zbytečně sladký - umělého sladidla, které v něm nahrazuje cukr, by bylo myslím možné docela dost ubrat. Ale myslím, že jsem chuť trochu ovlivnila tím, že jsem prášek míchala ne ve vodě, ale v mléce a ještě jsem ho použila míň, takže kokejl byl hutnější. Za nevýhodu považuji horší rozmíchání (na svačinu do práce to nebude - tam nemám tyčák). Výhodou je vysoký obsah bílkovin, který člověk rozmixováním banánu v mléce nedosáhne, a poměrně příznivá se mi zdá i cena.

7/10

Žádné komentáře:

Okomentovat